Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Jalušková, Radka ; Pražáková, Věra (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce „Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu“ se zabývá analýzou stresu u studentů, řadových pracovníků a vrcholových manažerů. V teoretické části práce je analyzován stres, projevy stresu, jeho vliv na zdraví člověka, na jeho pracovní/studijní výkon a celkově na život. V praktické části je zkoumán vliv stresu na studenty, řadové pracovníky a vrcholové manažery, a to pomocí dotazníku. Na základě analýzy je specifikováno, co u jednotlivých skupin stres vyvolává, jak jej respondenti nejčastěji řeší. Závěr práce obsahuje návrh efektivního zvládání a snižování stresu u každé skupiny dotazovaných.
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Hanáčková, Eva ; Machů, Dušan (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma „Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu“ se zaměřuje na analýzu stresové zátěže u studentů, budoucích manažerů, podnikatelů a dalších profesionálů. Práce objasňuje, co to je stres, jaké jsou příčiny jeho vzniku, jak nás může zvýšené stresové zatížení ovlivnit a jak lze stres zvládat. V praktické části bude porovnávána míra stresové zátěže mezi jednotlivými skupinami studentů a z na základě této analýzy budou specifikovány nejčastější faktory, které studenty nejvíce stresují. Na závěr budou formulována konkrétní doporučení, jak je možno stres snižovat.
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Koutný, Pavel ; Pelánek, Luboš (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce „Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu“ je zaměřena na aktuální problém u většiny zaměstnanců a tím je stres, který na ně působí. Práce analyzuje typy stresu, příznaky a projevy stresu, také jeho vliv na zdraví člověka a pracovní výkon. Dále se soustředí na faktory, které stres vyvolávají, jejich identifikaci a eliminaci. Práce je zaměřena na teoretický rozbor problematiky a následně je orientována na měření stresorů v pracovním prostředí. Konkrétně na měření stresu u zaměstnanců firmy P&L spol. s.r.o. V závěru práce jsou formulována doporučení na snížení zjištěných stresových faktorů.
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Hacajová, Karolína ; Marsinová, Daniela (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práca „Vyhodnocování, zvládaní a snižování stresu“ je venovaná problematike pracovného stresu, ktorý sa v súčasnej dobe častejšie vyskytuje na pracoviskách firiem a môže výrazne ovplyvňovať výkonnosť zamestnancov. Teoretická časť sa zameriava na základné pojmy z oblasti stresu a všeobecných techník jeho zvládania a znižovania. Praktická časť sa zaoberá meraním úrovne pracovného stresu v spoločnosti Henkel Slovensko, spol. s r.o. prostredníctvom dotazníkového prieskumu. V závere práce sú navrhnuté odporúčania na zníženie pôsobenia stresových faktorov a prevencia pred vznikom pracovného stresu.
Zvládanie a dôsledky pôsobenia stresu zamestnancov v obchodnej sfére
Filipová, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá vlivem stresu na zaměstnance v obchodní sféře. Zabývá se schopností pracovníků zvládat stresové situace a jejich důsledky. Práce je rozdělena na dvě části, literární rešerše a vlastní práce. V rámci literární rešerše jsou popsány definice stresu, typy stresu, je vysvětlen pojem stresor, působení stresu na člověka a jsou zde uvedeny různé způsoby obrany vůči stresu. Dále je podrobně vysvětlen stres na pracovišti, postoje firem vůči stresu a vztah práce a rodiny. Druhá část bakalářské práce je věnována kvalitativnímu a kvantitativnímu výzkumu, které analyzují vnímání stresu zaměstnanci. Pomocí analýzy zjištěných údajů bylo navrhnuto řešení pro zaměstnance a zaměstnavatele, sloužící k redukci stresu a jeho lepšímu zvládaní, zejména ze strany zaměstnanců.
Stresory v sociální práci z pohledu studentů
BUKOVSKÁ, Gabriela
Cílem této práce je porovnat teoretická východiska relevantní literatury, pohled a zkušenosti studentů sociální práce (obor Sociální a charitativní práce). Hlavním cílem je zjistit, zda se odborná teorie z oblasti nároků na sociální práci, stresu a jeho zvládání liší od praxe, a jak se studenti vysoké školy vypořádávají se stresem. Práce obsahuje teoretickou i praktickou část, pro přehlednost a větší komplexnost však není rozdělena do částí, nýbrž rovnou v textu propojuje obě části. Teoretická část je vždy okomentována kvantitativním výzkumem, který se zabývá pohledem a zkušenostmi studentů sociální práce (oboru Sociální a charitativní práce) na stresory.
Subjektivní zkušenost studentů oboru Pedagogika volného času na TF JU se syndromem vyhoření
LÍVANSKÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá subjektivními zkušenostmi se stresem u studentů oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity. V teoretické části práce se věnuji odbornému popisu stresu, vysvětluji související pojmy jako jsou stresory. Dále se v této části zaměřuji na prožívání stresu a také na možnosti jeho zvládání. Z důvodu původního zaměření tématu práce vysvětluji i samotný pojem syndrom vyhoření. Následující praktická část popisuje průběh a výsledky výzkumného šetření. Výzkum je realizován pomocí interpretativní fenomenologické analýzy. Na základě analyzování rozhovorů zjišťuji, jakou subjektivní zkušenost se stresem mají studenti vysoké školy. Ve výzkumu také poukazuji na to, jaké stresory na studenty působí, jak samotný stres prožívají a jaké obranné mechanismy využívají pro jeho zvládání.
Syndrom vyhoření u učitelů základní školy
Maršík, Petr ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
ABSTRAKT Syndrom vyhoření neboli burnout, byl poprvé popsán v roce 1974. Jde o psychický stav naprostého vyčerpání, který vychází z dlouhodobého stresu. I v učitelské profesi stres stále stoupá a učitelé jsou velmi ohroženou skupinou pro vznik syndromu vyhoření, pokud jím již netrpí. Právě učitelům byl věnován tento výzkum, který probíhal na vybrané základní škole a stanovil si jako hlavní cíl zjistit, zda učitelé této školy trpí syndromem vyhoření a které stresory nejvíce přispívají ke vzniku syndromu vyhoření u učitelů na této škole. Dílčími cíli výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem syndromu vyhoření učitelé této školy předcházejí a jakým způsobem syndromu vyhoření u učitelů předchází škola na které učí. Byl realizován kvantitativní výzkum pomocí anonymního strukturovaného dotazníku s otevřenými, polootevřenými a uzavřenými otázkami distribuovaný učitelům vybrané základní školy elektronickou cestou. Výsledky výzkumu neprokázaly, že učitelé vybrané základní školy trpí syndromem vyhoření. Ale bylo prokázáno, že stresory, které jsou v literatuře uvedené jako možné příčiny syndromu vyhoření učitelé také tak vnímají a za stresory je považují. Výzkum také prokázal, že učitelé nepředcházejí syndromu vyhoření dostatečným způsobem. Málo spí a na své koníčky nevěnují dostatečné množství času. Z výsledků výzkumu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.